Mądre bajki już w całej Polsce!


- Bajki mają być skarbnicą wartości. Dlatego stworzyliśmy projekt bajkowej edukacji, który ma jasny cel: pomóc w tym, by dziecko zrozumiało, poczuło i chciało. Chciało pomagać innym – tłumaczy Dominika Kulczyk, Prezes Kulczyk Foundation. Audiobook „Madre bajki z całego świata” wraz scenariuszami nauki trafił właśnie do ponad 3200 bibliotek w całej Polsce. Jest też dostępny pod adresem www.madrebajki.com.

17 bajek z 9 krajów

Chodzi o 17 bajek z 9 krajów. Czytają je dzieci oraz towarzyszący im znani dorośli: Dominika Kulczyk, Piotr Fronczewski, Agnieszka Dygant, Małgorzata Socha, Tomasz Ossoliński, Szymon Majewski, Paweł Deląg i Beata Pawlikowska. W każdej z bajek dziecko odnajduje określone wartości, o których może potem rozmawiać z nauczycielem. – Prezentujemy bajki, których treścią są historie często z bardzo dalekich krajów, żeby dać dzieciom sygnał, że naprawdę łatwo jest zrozumieć problemy kogoś, kto wydaje nam się pozornie daleki. Ludzie różnią się pomiędzy sobą, ale równie dużo mają ze sobą wspólnego. Tak samo marzymy, kochamy, boimy się. Tak samo też potrzebujemy w życiu nadziei, szczęścia – wyjaśniają twórcy „Mądrych bajek z całego świata”.

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i rocznego przygotowania przedszkolnego ma do dyspozycji nagrania bajek oraz przykładowe scenariusze zajęć dla klas 1–3 szkoły podstawowej i oddziałów przedszkolnych. Znajdzie też w pakiecie treści nauczania według podstawy programowej (realizowane w kartach pracy), opinię metodyczną oraz karty pracy związane z tematyką każdej z bajek. Partnerem honorowym projektu jest Rzecznik Praw Dziecka, partnerem merytorycznym Uniwersytet im. Adama Mickiewicz w Poznaniu, pozostali partnerzy to Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Superbelfrzy RP, Audiorepublica i Zaczytani.org. To właśnie ta ostatnia organizacja pomogła dotrzeć z projektem do bibliotek w każdej polskiej gminie!

Kulczyk Foundation to Fundacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych przede wszystkim w tych częściach świata, w których beneficjenci pomocy nie mają żadnych szans na samodzielną poprawę jakości swojego życia. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne.