Bezpłatne warsztaty dla Rodziców i Nauczycieli! - Mindfulness w szkole

Kiedy

 

Gdzie

ul. Urbanowicza 10a
Kraków

Kategoria

Krakowski Leader School zaprasza na warsztaty prowadzone przez Magdalenę Kasprzyk - psychologa i certyfikowanego trenera Academy for Mindful Training w Holandii, która naucza dzieci uważności metodą Eline Snel „ Uwaga, to działa”.

19 maja 2019, godz. 16.00-17.30

CZYM JEST UWAŻNOŚĆ?

Uważność, czyli inaczej mindfulness, to naturalna zdolność do bycia uważnym i w pełni obecnym w danej chwil.
Dzięki uważności uczysz się obserwować swoje emocje, myśli i sygnały ciała z ciekawością i bez oceniania, gdy tylko się pojawią i tak długo jak trwają.
Uczysz się zatem odkrywać swój wewnętrzny świat, nie zaprzeczając i nie ignorując żadnej myśli czy emocji, jednocześnie nie pozwalając im zapanować nad tobą.

 mindfulness

PO CO DZIECIOM UWAŻNOŚĆ?

Podobnie jak dorośli, dzieci bywają przemęczone. Często źle sypiają, ciężko jest im się skoncentrować i mają kłopoty z nadpobudliwością. Odczuwają niepokój. Doskonale znają przycisk „start”, ale czy potrafią znaleźć również przycisk „pauzy”? Jeśli dziecko wcześnie zetknie się z uważnością, nauczy się lepiej obserwować i koncentrować się, być w kontakcie ze swoim ciałem i odnajdywać spokój, gdy tego potrzebuje.

REZULTATY

Spokój w ciele i umyśle poprawia koncentrację i wyniki w nauce. Dzieci nie czują się tak bardzo przytłoczone problemami i łatwiej znajdują rozwiązania. Wzrasta ich odporność psychiczna
i wiara we własne możliwości, a zmniejsza poczucie porażki. Dzieci uczą się używać takich cech jak współczucie, cierpliwość i odpuszczanie tego, na co nie mamy wpływu.
Dzięki temu opanowują sztukę radzenia sobie z krótko- i długotrwałymi napięciami. Mają też więcej życzliwości dla innych, co z kolei zmniejsza zjawisko przemocy między dziećmi w szkole.

DLACZEGO METODA ELINE SNEL JEST WYJĄTKOWA?

Eline Snel opracowała swój program treningów, bazując na doświadczeniu i praktyce oraz testując go z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku, w ramach specjalistycznych instytucji oraz w pracy indywidualnej.
Metoda ta dostosowana jest do czterech przedziałów wiekowych: 5–7 (8) lat, 8–12 lat, 12–14 lat i 14–19 lat.
Ma zastosowanie również u dzieci i młodzieży ze zdiagnozowanymi zaburzeniami, a także u młodych sportowców czy muzyków.