Gry z serii Akademia Mądrego Dziecka - recenzja

Gry dla małych dzieci

Im więcej czasu poświecimy małemu dziecku na czytanie książeczek, granie w gry, czy zabawy ruchowe, tym wszechstronniej będzie się rozwijało. Maluchy szybko chłoną nową wiedzę i umiejętności, a najlepiej uczą się poprzez zabawę.
Nowe gry z serii "Akademia Mądrego Dziecka" od Wydawnictwa Egmont są nie tylko wspaniałym sposobem na spędzenie wspólnego czasu i zabawę z dzieckiem. Wspomagają rozwój intelektualny i poznawczy u dzieci: ćwiczą dłonie, pomagają w nauce kolorów, kształtów, nazw zwierząt czy np. owoców i warzyw. Uczą wspólnej zabawy i cierpliwości. Opierają się na prostych zasadach, dlatego może w nie grać już dwulatek. Poza tym, dają również możliwość wykorzystania zawartych w pudełku elementów do zabawy zupełnie niezwiązanej z grą, np. w sklep warzywny czy zabawy w odnajdywanie par takich samych kształtów.
W pudełku z każdą grą znajduje się również dołączona mała książeczka edukacyjna zawierająca pięknie ilustrowane króciutkie opowiadanie oraz, być może jeszcze trochę za trudne dla dwulatka, zagadki rebusy.

Gry z serii Akaemia Mądrego Dziecka - recenzja

"Pierwsza gra. Zwierzątka" - zawiera pięć plansz z wizerunkami zwierząt, z których powycinano figury geometryczne. Każda z plansz jest w innym kolorze. Po przydzieleniu plansz dla każdego z graczy, umieszczamy kartoniki z figurami w bawełnianym woreczku i kolejno losujemy, nie zaglądając do woreczka. Można za to próbować palcami rozpoznać figurę, której szukamy. Po wylosowaniu kształtu, trzeba odnaleźć miejsce na planszy, do którego element będzie pasować. Jeśli trafimy na figurę w kolorze, który pasuje do zwierzątka innego gracza, podajemy mu ją, pamiętając o słowach „proszę” i „dziękuję”. Wygrywa ten, kto pierwszy uzupełni swoją planszę.
Grę można wykorzystać na kilka sposobów:
1. Tak jak w instrukcji układanie elementów na zwierzątkach (dzieci 2-3 letnie)
2. Zabawa w zgadywanie: Co jest w worku? (dzieci 3+) - dzieci z zamkniętymi oczami dotykają kształty i muszą zgadnąć co to za kształt (zabawa sensoryczna stymulująca zmysł dotyku, utrwalająca nazwy kształtów i figur)
3. Zabawa w zbiory: figury (koła-kwadraty) kolory (czerwone, zielone)
4. Szukanie na czas podobnego kształtu do pary

Gry z serii Akaemia Mądrego Dziecka - recenzja

 

"Pierwsza gra. Mniam" - ta gra zawiera dodatkowo dużą drewnianą kostkę, dzięki czemu zabawa jest jeszcze bardziej urozmaicona. Mamy tu również tekturowe plansze tym razem z wyciętymi kształtami warzyw, owoców, soków i koszyczków. W każdym z koszyków umieszczamy produkt w odpowiadającym mu kolorze. Rzucamy kostką. Możemy wyrzucić jeden z 5 kolorów lub robaczka. Kiedy wypadnie nam kolor, zabieramy z koszyka żeton z warzywem lub owocem w danym kolorze. Jeśli wyrzucimy robaczka, możemy zabrać z koszyczka dowolny żeton. Wygrywa ten, kto uzbiera najwięcej produktów. Wariantów gry możemy sami wymyślić sobie jeszcze kilka. Producent w instrukcji podpowiada jeszcze jeden, łatwiejszy.

Gry z serii Akaemia Mądrego Dziecka - recenzja

Wszystkie elementy wykonane są z wielką starannością: gładkie krawędzie, grube elementy nie dające łatwo się zniszczyć, mocne pudełko. Wszystko to kolorowe i przyjazne dla oka.


Polecamy gry i książeczki z serii Akademia Mądrego Dziecka.

Redakcja www.rodzinny-krakow.pl